Förbipasserand fågelfä..

Barbent och bländande, gittarrkling och jordgubbssylt i överflöd.
I söndags vaknade jag upp bredvid Ludde. Det är vad Carro nu mera kommer kallas av mig. I "högsommaren" marsherade jag mot Cafè Kagan i ett par välfodrade kängor. Cafè Kagan som för några månader sedan kallades Österlen Cafè och innan dess Pm's. Hoppas nu att Österlentanterna känner sig stolta över att detta inslag av Skånska bittit sig fast i det lilla Österlenska hamnstadens kultur. Och kan stå till svars för alla dessa vad och varför som sommarturisterna kommer och invänder med. Jag som är näst intill inföding här har knappt koll på de Skånska missbildningar till ord. I vilket fall är Kagan det Cafè som är mest värt att besöka och det mest "uppdaterade" stället här omkring. Där satt jag och Carro och åt scones med bara ben och bländade förbipasserande fågelfä. Vevve och Helle hejdade sig på sin väg förbi och en stund senare satt vi som ett gäng ordentliga ungdomar i stadens Knarkarpark spred glädje med gitarrkling.

Kommentarer
Postat av: ELIN WAHLBERG

vad härliga bilder!

Svar: Tack så mycket Elin, har kikat in på din och tycker absolut desamma om dina!
Josefine Nilsson

2012-07-18 @ 15:27:21
URL: http://glossmagazine.se/elinwahlberg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0