Bara barn.

 
"Jag känner mig som Patti Smith", är något jag med handen på hjärtat någon gång vill kunna uttrycka, och mena. 
Platsen där jag infinner mig på veckodagarna, där jag träffar mina vänner, utvecklar mina kunskaper och formas till en almänbildad medborgare.
Det är platsen som detta året införskaffade en daglig lästid för alla tvåor på skolan. Jag gillar idèn och utan den hade jag antagligen aldrig fått upp ögonen för mästerverket "Just Kids", skriven av ingen mindre än Patti Smith, det är en självbiografi och den är magisk. Det kanske låter löjligt att skriva om en liten bok, men det är definitivt en av de bästa böckerna jag någonsin läst. Blir inspirerad, och får en möjlighet att fly från detta dystra höstmörker till en värld där allting är möjligt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0